Zeromq Binära Alternativ


ZeroMQ kommer som källkod licensierad enligt en generös öppen källkodslicens Den här sidan visar de officiella utdelningarna som byggts, släppts och stöds av iMatix. Samhällswiki kan ge andra paket. Ständig stabil release 4 2 1.Den nuvarande 4 x stabila utgåvan är v4 2 1, från 2016 12 32, vad har ändrats. Kontrollera din språkbindning och se om den redan stöder ZeroMQ v4 x Vi rekommenderar den här versionen till alla som utvecklar nya applikationer med ZeroMQ Alla 4 x utgåvor syftar till kompatibilitet med stabila versioner tillbaka till 2 2 0. Legacy Stable Release 4 1 6.The arv 4 1 x stabil release är v4 1 6, från 2016 11 01, vad har ändrats. Kontrollera din språkbindning och se om den redan stöder ZeroMQ v4 x Vi rekommenderar att du uppgraderar till 4 2 x Alla 4 x Utgåvor syftar till kompatibilitet med stabila utgåvor tillbaka till 2 2 0.Legacy Stable Release 4 0 8.The legacy 4 0 x stable release är v4 0 8, från 2016 06 17, vilket förändrats. Kontrollera din språkbindning och se om den redan stöder ZeroMQ v4 x Vi recomm slutuppgradering till 4 2 x Alla 4 x utgåvor syftar till kompatibilitet med stabila utgåvor tillbaka till 2 2 0.Legacy Stable Release 3 2 5.The arv 3 x stabil release är v3 2 5, från 2014 10 14, vad förändrats. Vi rekommenderar vem som helst som använder 3 2 x eller 2 2 x för att uppgradera till 4 1 x Fråga zeromq-dev-mallistan om du behöver hjälp med att göra detta. Utvecklingsmästare. Vårt mål är att utvecklingsmästaren är nästan perfekt, hela tiden du kan få Den senaste utvecklingsmästaren när som helst via git Om du utvecklar nya appar rekommenderar vi att du testar mot mästaren regelbundet. För att bygga från mästare på Linux och OS X. Att bygga från mästare på Windows med VS2015. Tidigare releases. Other software. Om du arbetar i CC vill du få CZMQ, hög C-bindningen som lägger till många användbara klasser ovanpå ZeroMQ, inklusive UDP och skvaller, en reaktor, behållare, smarta uttag och skådespelare för samtidig programmering. bygga på UNIX-liknande system. Om du har valfrihet, det mest bekväma OS för dev eloping med ZeroMQ är förmodligen Ubuntu. Se till att libtool pkg-config build-essential autoconf och automake installeras. Kontrollera om uuid-dev-paketet, uuid e2fsprogs RPM eller motsvarande på ditt system är installerat. Packa upp källarkivet. Ren konfiguration följt av Make. To installera ZeroMQ hela systemet kör sudo make install. On Linux, kör sudo ldconfig efter installationen ZeroMQ. För att se konfigurationsalternativ, kör konfigurera - hjälp Läs INSTALL för mer information. To bygga på Windows. You behöver Visual Studio 2008 eller Senare. Packa upp källarkivet. I Visual C öppna lösningen. Bygg upp lösningen. ZeroMQ-bibliotek kommer att vara i lib-underkatalogen. Språkbindningar. För fullständig lista över språkbindningar, kolla här. Pure Language Stacks. ZeroMQ kommer också i en Ren Java-stack kallad JeroMQ och en ren C-stack som heter NetMQ. Dessa är båda officiella projekt och stöds av ZeroMQ community. Tuning ZeroMQ. This wiki-sida innehåller tips om att ställa in ZeroMQ för din plattform. Du kan lägga till egna tips som du Upptäcka dem. Webbdesign och innehåll är upphovsrätt c 2014 iMatix Corporation Kontakta oss för professionellt stöd Webbplatsinnehåll licensierat enligt cc-by-sa 3 0 MQ är upphovsrätt c Upphovsrätt c 2007-2014 iMatix Corporation och bidragsgivare MQ är fri programvara licensierad enligt LGPL MQ och ZEROMQ är varumärken som tillhör iMatix Corporation Användarvillkor Sekretesspolicy. int zmqsetsockopt void socket int alternativnamn const void optionvalue sizet optionlen. Caution Alla alternativ, med undantag för ZMQSUBSCRIBE, ZMQUNSUBSCRIBE, ZMQLINGER, ZMQROUTERMANDATORY och ZMQXPUBVERBOSE träder endast i kraft för efterföljande uttag Binda kopplingar. Funktionen zmqsetsockopt ska ställa in det alternativ som anges av alternativnamnet argumentet till det värde som pekas ut av optionsvalue-argumentet för MQ-uttaget pekat ut av socketargumentet. Optionsargumentet är storleken på alternativvärdet i byte. Följande uttag Alternativ kan ställas in med zmqsetsockopt funktionen. ZMQSNDHWM Ställ högt vattenmärke för utgående meddelanden. ZMQ SNDHWM-alternativet ska ställa in högvattenmärket för utgående meddelanden på det angivna uttaget. Högvattenmärket är en hård gräns för det maximala antalet utestående meddelanden. MQ ska köa i minnet för varje enskild peer som det angivna uttaget kommunicerar med. Om denna gräns har nått uttaget ska ingå i ett exceptionellt tillstånd och beroende på uttagstyp ska MQ vidta lämpliga åtgärder som att blockera eller släppa skickade meddelanden. Se de enskilda kontaktbeskrivningarna i zmqsocket 3 för detaljer om exakt åtgärd som vidtagits för varje uttagstyp. MQ garanterar inte att uttaget kommer att acceptera så många som ZMQSNDHWM-meddelanden, och den faktiska gränsen kan vara så mycket som 60-70 lägre beroende på flödet av meddelanden på socket. Option värde type. Etermax Games Stock Trading. Det finns nu bokstavligen miljontals appar, både gratis och betalda, som mobilanvändare kan ladda ner och installera. De 10 bästa gratisapplikationerna från 2015 inkluderar media-streamingtjänster, sociala nätverksplattformar och enhetsverktyg. Etermax Games Stock Trading Oil Online på Forex Trading In Nigeria Games Mangas E-Böcker Firmware Zone TradeFields - Börsmarknadsimulator Etermax Ladda ner nu Ladda ner nu Uppdaterade spel TradeFields - Stock Market Simulator Medan de flesta apps inte lyckas och inte kommer att göra sina skapare miljonärer över natten, gör några Det är också intressant att notera att bland De högsta intäktsgivande programmen dominerar två företag Supercell och King KING. Apple förutspår att dess appbutik kommer att ge över 10 miljarder i intäkter för 2015, så det är värt att ta en titt på de största applikationerna hittills i år. För mer, Se Det finns tre allmänna kategorier av app rankningar populära fria appar, som inte kostar något att ladda ner, men som kan erbjuda inköp i app eller en premium vers jon med fler och eller bättre funktioner populära betalade appar, som kostar användare var som helst från 0 99 upp till dussintals dollar för att ladda ner och bästa intäktsgenererande appar, vilket står för alla inkomstkällor som erhålls för en viss app. Etermax Games Stock Trading Informes De Investigacin Del Mercado De Venezuela Trading Saving Small Business Markets Ekonomi Singapore Technology Property Blogs Bilder Video Bästa iPad Stock Market Apps Stock Guru är en kraftfull lageranalysapp för iPad men det görs inom fem minuters mellanrum under handelsdagen Spel Mangas E - Böcker Firmware Zone TradeFields - Börsmarknadsimulator Etermax Ladda ner nu Ladda ner nu Uppdaterade spel TradeFields - Stock Market Simulator De bästa apps som användare betalar för konsekvent är games. Forex Margin Requirements Thinkorswim Tutorial. Delta Neutral Fx Options Strategies. Etermax Games Stock Trading Goldfinger Hur Binär Optioner Mäklare Tjäna pengar Handel sparar småföretagsmarknader Ekonomi Singapore Technology Property Bloggar Foton Video Binär Alternativ Forex Warrior On Cboe Spel Mangas E-Böcker Firmware Zone TradeFields - Börsmarknadsimulator Etermax Ladda ner nu Ladda ner nu Uppdaterade spel TradeFields - Stock Market Simulator. Det är också värt att notera att majoriteten av de bästa appsna ägs av stora Tech företag, och är inte produkter från en enskild utvecklare. För mer, se Det finns tre allmänna kategorier av app rankningar populära gratis appar, som inte kostar något att ladda ner, men som kan erbjuda inköp i app eller en premiumversion med mer och eller bättre funktioner populära betalade appar som kostar användare var som helst från 0 99 upp till tiotals dollar för att ladda ner och bästa intäktsgenererande appar som står för alla inkomstkällor som erhålls för en viss app. Etermax Games Stock Trading 401k Investeringsalternativ Rådgivning Är intressant att notera att de högsta betalda och bästa grossingapparna består av spel Etermax Games Stock Trading Time Inc NYSETIME meddelade idag att det har gått in In i ett partnerskap med Etermax, en mobilspelutvecklare som lanserar en uppföljare till Trivia Crack. Mobila appar är en stor pengarproducent för de plattformar som erbjuder dem, till exempel Apple i Tunes AAPL och Google Play GOOG, samt för dem lyckliga utvecklare vars apps blir en stor framgång Etermax Games Stock Trading Hur man handlar i oss Stock Market Online Hur man använder pengar på Stock Market. zmqsetsockopt - sätt MQ sockel options. int zmqsetsockopt void socket int alternativnamn const void optionvalue sizet optionlen. Caution Alla alternativ , Med undantag för ZMQSUBSCRIBE, ZMQUNSUBSCRIBE, ZMQLINGER, ZMQROUTERHANDOVER, ZMQROUTERMANDATORY, ZMQPROBEROUTER, ZMQXPUBVERBOSE, ZMQREQRELAXED, och endast ZMQREQRELAXED, träder i kraft för efterföljande socketbindningsanslutningar. Särskilt säkerhetsalternativen träder i kraft för efterföljande bindningsanslutningar och kan ändras vid Vilken tid som helst för att påverka efterföljande binder och eller anslutningar. Funktionen zmqsetsockopt ska ange alternativet som anges av alternativnamnet argu Ment till det värde som påpekas av optionsvalue-argumentet för MQ-uttaget pekat på av socketargumentet. Optionsargumentet är storleken på alternativvärdet i byte. Följande socketalternativ kan ställas in med zmqsetsockopt-funktionen. ZMQAFFINITY Ställ in IO-trådens affinitet . ZMQAFFINITY-alternativet ska ställa in IO-trådaffiniteten för nyskapade anslutningar på det angivna socket. Affinity bestämmer vilka trådar från MQ IO-trådspolen som är associerad med socket s-kontext ska hantera nyskapade anslutningar. Ett värde på noll anger ingen affinitet, vilket betyder att Arbetet ska fördelas rättvist bland alla MQ IO-trådar i trådpoolen. För icke-nollvärden motsvarar den lägsta biten tråd 1, näst lägsta bit till tråd 2 osv. Till exempel anger ett värde av 3 att efterföljande anslutningar på uttaget Ska hanteras exklusivt av IO-tråden 1 och 2.Se också zmqinit 3 för detaljer om fördelning av antalet IO-tråden för ett specifikt sammanhang. Angivningsvärde typ. Ze roMQ 3 Socket Options Identity och SendMore. Last tid vi tittat på de olika sockettyperna inom ZeroMQ och jag sa också deras motsvarighet i NetMQ vilket är vad jag använder för dessa inlägg. Den här gången ser vi på 3 små områden av ZeroMQ, vilka inte desto mindre mycket viktiga områden och bör inte förbises. Dessa områden är socket Options Identity och SendMore. Where is the Code. Koden för alla dessa inlägg är värd i en stor lösning i github. Socket Options. Depending på typ av uttag som du använder eller den topologi du försöker skapa kan det hända att du måste ange några ZeroMQ-alternativ. I NetMQ görs detta med egenskapen. Här är en lista över tillgängliga egenskaper som du kan ställa in på en xxxxSocket Det är svårt att säga exakt vilka av dessa värden du kanske behöver ställa in, eftersom det helt klart beror helt på vad du försöker uppnå. Allt jag kan göra är att lista alternativen och göra dig medveten om dem. Så här är de. se exakt vad alla dessa alternativ betyder du kommer sannolikt att behöva hänvisa till den faktiska ZeroMQ dokumentationen, det vill säga guiden. En av de stora sakerna åtminstone enligt min mening när du arbetar med ZeroMQ är att vi fortfarande kan hålla fast vid ett standardförfrågningsarrangemang precis som vi hade i 1: a posten hej världsexempel men vi kan då välja att byta till att ha en asynkron server. Det här uppnås enkelt med hjälp av en RouterSocket för servern. Klienterna är som RequestSocket s. Så det här är nu ett intressant arrangemang, vi har. Synkrona klienter tack vare standard RequestSocket-typ. Synkron server, tack vare det nya uttaget som heter RouterSocket. RouterSocket är en personlig favorit för mig, eftersom det är väldigt lätt att använda som många av ZeroMQ-uttagen, när du vet vad de gör, men det är en kapabel att skapa en server som kan seamlessly prata med tusentals kunder, allt asynkront, med mycket små förändringar i koden vi såg i del 1. När du arbetar med RequestSocket s gör de något smart för dig, den y ger alltid ett meddelande som har följande frames. Frame 0 address. Frame 1 empty frame. Frame 2 meddelandet nyttolast. Även om allt vi gjorde var skicka en nyttolast titta på Hello World exempel i part1.Likewise när du arbetar med ResponseSocket s, de gör också en del av den tunga lyftningen för oss, där de alltid ger ett meddelande som har följande ramar. Fram 0 returadress. Fram 1 tom ram. Fram 2 meddelandet nyttolast. Även om allt vi gjorde skickades en nyttolast titta på Hello World-exemplet i del1. Om du förstår hur svaret för synkron förfrågan för synkronisering av standard fungerar, är det nu ganska enkelt att skapa en helt asynkron server med RouterSocket som vet hur man skickar meddelanden tillbaka till rätt klient. Allt vi behöver göra Emulerar hur standard ResponseSocket fungerar, där vi konstruerar meddelandesramarna själva Där vi skulle leta efter att skapa följande ramar från RouterSocket, vilket emulerar beteendet hos standard ResponseSocket. Fram e 0 returadress. Frame 1 tom ram. Frame 2 meddelandet nyttolast. Jag tror det bästa sättet att förstå detta är via ett exempel Exemplet fungerar som det här. Det finns 4 klienter, det här är standard synkrona RequestSocket s. There är en enda asynkron server, som använder en RouterSocket. Om kunden skickar ett meddelande med prefixet B får det ett speciellt meddelande från servern får alla andra klienter ett standardresponsmeddelande. Med ytterligare ado är här den fullständiga koden för detta exempel. System med användning av användande med användning av NetMQ using. namespace ZeroMqIdentity public class Program IDisposable private List RequestSocket-klienter ny List RequestSocket. public void Kör med NetMQContext ctx NetMQContext med var server tcp 127 0 0 1 5556.CreateClient ctx, A CreateClient ctx, B CreateClient ctx , C CreateClient ctx, D. var-klientMessage Console Console INKLUSIVE KUNDMEDDELANDE Konsol för Int I 0 ii Konsol Frame i. var ClientAddress ClientMessage 0 Var ClientOriginalMessage String re sponse sträng tillbaka från servern klientOriginalMessage. B-klienten är speciell om B-svarsträngen Special Message for B tillbaka från server. var messageToClient nya NetMQMessage. private static void Huvudsträng args Program p ny Program. private void CreateClient NetMQContext ctx, strängprefix Uppgift var klient tcp 127 0 0 1 5556 sträng Hej prefix. Läs klientmeddelandet var echoedServerMessage Console r nClient Prefix är, Server Message prefix, echoedServerMessage. I tror att fullt uppskattar det här exemplet måste man undersöka produktionen, vilket borde vara något så här kan det inte vara exakt det här, eftersom RouterSocket är FULLY async, så det kan hantera RequestSocket s i en annan ordning för dig. Client Prefix är A, Server Meddelande AHello tillbaka från servern INKLUSIVE KUNDMEDDELANDE Ram 0 En Ram 1 Ram 2 BHello. Client Prefix är D, Server Meddelande DHello tillbaka från server Inkommande klient meddelande ram 0 b ram 1 ram 2 chello. client prefix är b, server meddelande speciellt meddelande för b tillbaka från ser ver. client prefix är c, server meddelande chello tillbaka från server. ZeroMQ fungerar med meddelande ramar Använda ZeroMQ du kan För att skapa multipart-meddelanden som du kan använda av olika orsaker, såsom. Inkluderande adressinformation som vi just såg ett exempel på ovanför faktiskt. Designer ett protokoll för ditt ändamål. Sändning seriell Ized-data, till exempel, den första meddelandesramen kan vara typen av objektet och nästa meddelanderam kan vara den faktiska serialiserade data. När du arbetar med multipartmeddelanden måste du skicka ta emot alla delar av meddelandet du vill arbeta med. Jag tror att det bästa sättet att försöka förstå multipartmeddelandet är kanske via ett litet test jag har fastnat för att använda en helt i en demo, som bygger på den ursprungliga Hello World request response demo Vi använder NUnit att göra Asserts på data mellan klient servern. Här är ett litet testfall där följande punkter bör observeras. Vi konstruerar den första meddelandedelen och använder metoden för att skicka 1: a meddelandet. Vi konstruerar den andra och sista meddelandelen med metoden. Servern kan ta emot den 1: a meddelandedelen och även tilldela ett värde för att avgöra om det finns flera delar som görs genom att använda en överbelastning av den som tillåter oss att få ut ett värde för mer. Vi kan också använda en faktisk NetMqMessage och bifoga till det, som vi då kan se Nd använder var mottagningsuttaget skulle använda och kan undersöka de faktiska NetMqMessage frames. Anyway här är code. using System med hjälp av NetMQ using. namespace SendMore TestFixture public class SendMoreTests Test public void SendMoreTest med NetMQContext ctx NetMQContext med var server tcp 127 0 0 1 5556.using var klient tcp 127 0 0 1 5556. klient Skicka meddelande A Hej. servern mottar 1: a del bool sträng m ut mer Assert A m Assert. servern får andra delsträngen m2 ut mer Assert Hello m2 Assert. Serverns meddelande, använd den här gången NetMqMessage som kommer att skickas som ramar om kunden ringer ReceieveMessage var m3 ny NetMQMessage From Server. klienten mottar var m4 Assert Assert From Assert Server. Här är ett par riktigt viktiga punkter från nollguiden när du arbetar med SendMore och multi-part-meddelanden, det här talar om ZeroMQ C-kärnimplementeringen, inte NetMQ-versionen, men poängen är bara Som giltig när du använder NetMQ. Några saker att veta om multipartmeddelanden. När du skickar ett multipartmeddelande skickas den första delen och alla följande delar faktiskt till tråden när du skickar den sista delen. Om du använder zmqpoll när du mottar Den första delen av ett meddelande, resten har också kommit. Du kommer att få alla delar av ett meddelande, eller ingen alls. Varje del av ett meddelande är ett separat zmqmsg-objekt. Du kommer att få alla delar av ett meddelande om eller inte du kontrollerar mer egendom. När du skickar, köper MQ meddelandebilder i minnet tills den sista är mottagen och skickar dem alla. Det finns inget sätt att avbryta ett skickat meddelande, förutom att stänga kontakten. Det var allt jag ville prata med om i posten, så tills Nästa gång då.

Comments